Hudvårdstips!

Hej på er!

 

Som många av er vet så finns det en drös olika produkter som dagligen ”skall” användas till din hudvård. Jag har snart arbetat som hudterapeut i 2 år och skräddarsytt ansiktsbehandlingar och produktrekommendationer till mina kunder. Jag vill alltid vara lyhörd och ge kunderna möjligheten att uppnå bästa resultat till deras hudar! En del tycker att det känns jobbigt när jag plockar fram 4-5 produkter och rekommenderar dem att dagligen använda dessa för hemmabruk.

 

” Varför behöver man så många produkter? Räcker det inte med en rengöring och en créme? Jag har inte tid med allt detta på mornarna”, är det många som säger.  

 

Självklart är vi alla olika och en del nöjer sig med en fuktkräm medans andra vill ha hela kittet med det optimala resultatet. Man måste helt enkelt lyssna till vad kunden själv vill uppnå, och därefter hjälpa till med att göra det möjligt. Och tro mig, processen tar inte mer än 5 minuter :)

 

Jag vill i alla fall ge er en liten inblick i vad ett helt hudvårdskit gör för huden. Jag vill kalla detta för ”bashudvård” eftersom man kan lägga till så himla mycket allt eftersom.

 

Rengöring, ansiktsvatten, peeling, serum och créme. Detta är en utomordentligt bra bas!
Man kan nästan säga att varje enskild produkt förbereder för nästkommande produkt och ökar varandras effekter på och i huden. Produkterna räcker längre i och med att man behöver mindre av varje produkt.

 

Låt mig även påminna er om att huden är kroppens största organ som bildar en barriär mellan den omgivande miljön och kroppens inre organ. När vi är barn så sköter sig normalt huden av sig självt med fuktbalans, talgproduktion, tonus, turgor, kollagenbildning osv. Den bittra sanningen är att ju äldre vi blir, desto trögare går det för huden att sköta sig själv med alla dessa funktioner. Vi tappar fukt och spänst.  Även hormoner som spökar i våra kroppar kan påverka så att huden ändras/rubbas radikalt. Därför behöver vi alla lite hjälp på traven för att kicka igång och förbättra huden, eller bara få hjälp med att bibehålla god kondition i huden.

 

I nästa inlägg som jag skriver kommer jag att börja med mina hudvårdstips. Jag tänkte berätta om alla hudvårdsstegen, innebörden och dess funktioner.  Håll utkik efter steg 1 – Rengöringen!

 

 

Må så gott :) / AnnaCarin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0