Makeup med Jane Iredale

Vi har två makeupmärken på salongen, båda otroligt bra men med lite olika känsla beroende på vilket resultat man är ute efter. För ett par dagar sen berättade jag om DMK Cosmetics, idag har jag använt mig av Jane Iredale.
 
 
Jane Iredale är en makeupserie helt baserad på ingredienser från naturen. I baserna finns rena krossade mineraler och inga utblandande ämnen. Man har inte tagit ett makeupkoncept och förfinat det - när Jane Iredale kom ut på marknaden var det en helt ny teknolog. 
 
Makeupen passar alla, då den inte täpper igen eller förstör. Även hyperallergiker och svåra acnekunder kan bära makeupen utan att den stör hudens kemi eller läkningsprocess.

Vad gör makeupen annorlunda?
 
◊ Fyra - i - en. Baserna är fyra produkter i en, foundation, concealer, puder och solskydd.
◊ SPF 20 - Innehåller titandioxid som är ett kemikaliefritt bredspektrigt solskydd. Makeupen är mycket vattenavvisande.
◊ Lätt konsistens som täcker snabbt.
◊ Icke komedogen och oljefri
◊ Minimal allergirisk
◊ Täckförmåga - Koncentrerat pigment ger ett fullständigt täckande resultat utan att bli "kakigt". Endast en liten mängd produkt behövs.
◊ Fästförmåga - Makeupen binder sig till huden
◊ Anti-inflammatorisk - Lugnar huden
◊ Inerta - Gynnar inte bakterietillväxt
◊ Kvalitet - Finaste ingredienser. Vitaminer och antioxidanter av farmaceutisk grad.
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag har själv använt och jobbat med Jane Iredale i över ett år, och jag älskar verkligen konceptet. Rena, fina produkter i snygga förpackningar. Lättjobbade, även för den ovane. Möjlighet att individanpassa i och med 24 olika basfärger. Det är en väldigt lyxig och bra makeupserie som känns skön, är skön och sitter bra.
 
Kom gärna in så berättar vi mer!
 
Dagens makeup fick gå i grönt, melerade ögon blir så himla fina i grönt för man trollar fram de mörkblåa skiftningarna men även det bruna. Våga prova!
 
Jag har använt:
 
Pure Pressed Base "Amber"
Blush "Cinnamon"
Bronzer "So bronze 2"
Eyeshadow "Bone" "Dusk" "Emerald" samt en mörkare färg i en palett som heter "Silver Lining"
Eye Pencil - " Basic Black"
Eye Pencil - "Brown" (ögonbrynen)
Eye Liner - "Black"
Mascara - "Longest Lash Black"
Lip gloss - "Soft Peach" (mitt ABSOLUTA favvoglans i hela världen, fin på alla!)
24 Carat Gold Dust - "Gold" "Aquamarine"
 
Och till dig som undrar "Gör makeup verkligen så stor skillnad?" - här har du svaret
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0